ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-25
Στο πλάισιο ανάδειξης καλώς πρακτικών, το σχολείο μας παρουσίασε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα e twinning “Water, an element of culture”, από την εκπαιδευτικό και συντονίστρια του έργου, κ. Ειρήνη Δημοπούλου.
“Το Νερό στοιχείο Πολιτισμού. Ένα ευρωπαϊκό συνεργατικό ταξίδι”



ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24
Στα πλαίσια της παρουσίασης των καλών πρακτικών των σχολείων, παρουσιάστηκε μια καλή πρακτική, η οποία υλοποιήθηκε στα πλαίσια της ΔΥΕΠ του σχολείου μας. Στόχος της ήταν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές της ΔΥΕΠ τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ο τρόπος που προσέγγισαν οι μαθητές τα δικαιώματα ήταν συγκινητικός και έκανε και εμάς τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς να κοιτάξουμε μέσα από τα μάτια των παιδιών και να συνειδητοποιήσουμε πως κάποια πράγματα τα οποία μπορεί να τα θεωρούμε δεδομένα, για κάποιους ανθρώπους δεν είναι…




















Σχολικό Έτος 2022-23

Σχολικό Έτος 2021-2022
1) “Διεθνής Δράση: “Νιώθοντας φροντίδα και υποστήριξη στο σχολείο μας: ‘Ένα ταξίδι στον κόσμο”


Μπορείτε να περιηγηθείτε στα έργα των παιδιών μέσα από το μενού
«Πλοήγηση», επιλέγοντας είτε τον τίτλο του έργου, είτε την
περιοχή/πόλη, είτε την βαθμίδα εκπαίδευσης των σχολείων που
συμμετείχαν στο ακόλουθο Link, πατώντας ΕΔΩ
Καθώς η Διεθνής Δράση: «Νιώθοντας φροντίδα και υποστήριξη στο σχολείο μας: Ένα ταξίδι στο δικό μας κόσμο» (“Feeling CARED in School: A Journey Around the World”) ολοκληρώθηκε για το σχολικό έτος 2021-2022, δημιουργήθηκε το flipping book με τα έργα των μαθητών από τα σχολεία που συμμετείχαν στην δράση και ανάρτησαν τα έργα στην ελληνική έκθεση.
2) “Εφημερίδα”
3) “Ταπερίστας”
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων και την καταγραφή των συνηθειών των μαθητών/τριών, στη συνέχεια δημιουργήσαμε έναν εικονικό πίνακα στον οποίο αναρτούσαμε ό,τι γινόταν σχετικά με το πρόγραμμα, ανά θεματική ενότητα, και ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα με τη συμπλήρωση των τελικών πινάκων σχετικών με την καταγραφή των συνηθειών των μαθητών/ τριών.
Οι θεματικές ενότητες του εικονικού πίνακα ήταν οι εξής:
• Δεκατιανό στον Κάμπο!
• Για μια μέρα Διαιτολόγοι!
• Μοιράσου μια συνταγή δεκατιανού μαζί μας χρησιμοποιώντας τοπικά προϊόντα!
• Ανακυκλώνουμε – Επαναχρησιμοποιούμε – Κομποστοποιούμε!
• Παιχνίδια στην αυλή με τους “ταπερίστες” μας!
• Παιχνίδια στην τάξη με τους μικρούς ταπερίστες!
• Κουίζ – Παζλ – Παιχνίδια online!
Αρχικά, φτιάξαμε δεκατιανά και στύψαμε χυμό πορτοκάλι φέρνοντας πορτοκάλια και μανταρίνια από τα δικά μας περιβόλια. Φτιάξαμε ελιοπιτάκια και κουλουράκια πορτοκαλιού και δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα του δέντρου του υγιεινού δεκατιανού. Γίναμε για μία μέρα διαιτολόγοι αφού ακούσαμε πολύ προσεκτικά τον Διαιτολόγο, κ. Αλέξανδρο Κουκούλη και όλα όσα είχε να μας πει. Ακολούθως,
ζωγραφίσαμε το δικό μας πιάτο του υγιεινού δεκατιανού και παίξαμε ονλάιν παιχνίδια διατροφής τα οποία είχαμε δημιουργήσει μόνοι μας. Μοιραστήκαμε στην ολομέλεια του σχολείου μας συνταγές δεκατιανού χρησιμοποιώντας τοπικά προϊόντα και μιλήσαμε για την ανακύκλωση, την επαναχρησιμοποίηση και την κομποστοποίηση. Μάλιστα, οι μικρότερες τάξεις έφτιαξαν τους δικούς τους κάδους ανακύκλωσης μέσα στην τάξη τους, επαναχρησιμοποιήσαμε τα
κυπελάκια στα οποία είχαμε πιει φρεσκοστυμμένο χυμό, ως γλαστράκια και φυτέψαμε μέσα μαρούλια. Παίξαμε παιχνίδια στην αυλή αλλά και βιωματικά παιχνίδια στην τάξη μαντεύοντας με κλειστά μάτια, τι τρώμε.
Όλα τα παραπάνω μπορείτε να τα βρείτε στον εικονικό μας πίνακα, εδώ ή πατήστε στην εικόνα παρακάτω

4) “Το σχολείο μας μια αγκαλιά για όποιον θέλει να ενώσει την προσπάθειά του μαζί μας..”
Είναι μέρες σαν τη σημερινή, που η ζωή στο Σχολείο γίνεται ξεχωριστή.Οχι γιατί παίρνεις μέρος σ ένα διαγωνισμό και διακρίνεσαι ή γιατί οι μαθητές σου αποδεικνύουν ότι όσες γραμματικές γνώσεις τους προσφερες , έπιασαν τόπο και καμαρώνεις που τα παιδιά σου ανταμείβουν τον κόπο σου. Τίποτα απ’ όλα αυτά..
Σήμερα το Σχολείο μας, δικαιούται βραβείο δημιουργικότητας, συνεργασίας, αλληλεγγύης και προσφοράς. Οι μαθητές του σχολείου μας αποφάσισαν να μετατρέψουν σε παράδεισο δημιουργικότητας το περιβόλι του Σχολείου μας.
Είναι 15 χρόνια τώρα, που τον συγκεκριμένο χώρο τον φροντίζει με περίσσεια αγάπη, ένας παλιός δάσκαλος του Σχολείου μας, o οποίος διακρίνεται για το ενδιαφέρον του σ’ αυτό το χώρο ,που χρόνια υπηρέτησε , εκείνος και η γυναίκα του. Ωστόσο, στο σημερινό κάλεσμα ανταποκρίθηκαν και κάποιοι γονείς, που εθελοντικά πρόσφεραν, τα εργαλεία τους, το χρόνο και τον κόπο τους στο κλάδεμα και την περιποίηση του χώρου.
Δίπλα στη δουλειά αυτών των ανθρώπων, προστέθηκε η γνώση και η αξιοσυνη ενός συνταξιούχου πλέον συναδέλφου ,που έδειξε στα παιδιά πώς να κλαδεύουν και να μπολιάζουν εσπεριδοειδή. Είμαστε λοιπόν πολύ υπερήφανοι σήμερα, που τα παιδιά μας έκαναν στην αυλή του Σχολείου μας, ένα τόσο ξεχωριστό μάθημα. Βοήθησαν με πολύ κέφι, αγόρια και κορίτσια, σε όλη τη δουλειά που κράτησε τέσσερις ώρες. Αποδείχθηκε ότι αν εμπλακούν τα παιδιά σε δραστηριότητες που κάνουν οι γονείς τους, προσφέρουν πολύ φιλότιμα τη βοήθεια τους. Αποδείχθηκε ακόμα, ότι το Σχολείο εκτός από χώρος γνώσης, είναι πεδίο ποικίλων ενδιαφερόντων. Τα παιδιά αγαπούν το περιβόλι μας, αλλά πρώτη φορά είχαν την ευκαιρία να το περιποιηθούν και να το αναδείξουν.
Ευχαριστούμε πολύ όλους όσοι βοήθησαν! Τους ευχαριστούμε για την αγάπη και τη ζεστασιά τους, στον χώρο που τα παιδιά περνούν ένα μεγάλο μέρος της ζωής τους και το νιώθουν σπίτι τους. Με την κίνηση τους, νιώσαμε ότι τιμούν και υποστηρίζουν ,το έργο και την προσφορά των εκπαιδευτικών μας, δυναμώνουν την κοινή μας προσπάθεια και για αυτό τους ευχαριστούμε από καρδιάς.
Το Σχολείο μας, είναι μια αγκαλιά για όποιον θέλει να ενώσει την προσπάθεια του μαζί μας..






5) “Ξεπερνώντας τους φόβους μας..”
Τι είναι φόβος και από πού προέρχεται; Τα μικρότερα παιδιά μας αφού συζήτησαν και αντάλλαξαν σκέψεις σχετικές με το φόβο, έκαναν δραστηριότητες και παιχνίδι ρόλων σχετικό με το θέμα. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την παρακολούθηση θεραπευτικού παραμυθιού για την απόρριψη και συζήτηση πάνω σε αυτό.
Τα παιδιά μας συμμετείχαν ενεργά καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας η οποία διενεργήθηκε τις 3 πρώτες ώρες του σχολικού μας προγράμματος. Το κλίμα ήταν ευχάριστο και άνετο καθώς και η αλληλεπίδραση και η συνεργασία μεταξύ των μελών της τάξης βρισκόταν σε υψηλό επίπεδο.
Ευχαριστουμε από καρδιας για την εξαιρετική της προσέγγιση όσον αφορά στο θέμα του φόβου! Τα παρακάλια των παιδιών να μη φύγει και να μην τελειώσει η συνάντηση αυτή, αποτελούν την υψηλότερη απόδειξη των όσων γράφουμε!
6) Ψηφιακή αφήγηση για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων δημιουργικής γραφής και ψηφιακού εγγραμματισμού στην αγγλική γλώσσα, μέσω εφαρμογών σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας
Οι μαθητές αλληλεπέδρασαν διαδικτυακά, μέσω ομαδικών εργασιών για να δημιουργήσουν ανά ζευγάρια δύο εργασίες δημιουργικής γραφής. Οι μαθητές έλαβαν
οδηγίες να δημιουργήσουν ψηφιακές ιστορίες με παρουσιάσεις PowerPoint. Οι εκπαιδευόμενοι παρήγαγαν δύο γραπτά έργα σε ομάδες μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με ασύγχρονες
διαδικτυακές εφαρμογές PowerPoint που ενσωματώνουν πολλαπλές λειτουργίες (κείμενο, εικόνες και ήχος), σε μια εφαρμογή διαφανειών παρουσίασης της Google Docs, Presentation Slides.
Με την ολοκλήρωση αυτής της μελέτης περίπτωσης, έγινε ανάλυση των δεδομένων η οποία παρήγαγε σε βάθος, πολύπλευρα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, φάνηκε η αποτελεσματικότητα των έργων πολυτροπικής γραφής όσον αφορά στη βελτίωση των δεξιοτήτων γραφής και του ψηφιακού εγγραμματισμού.
Ενδεικτικά δείτε τις παρακάτω:
“Επίσκεψη στη Νέα Μονή”







“Save the environment”









7) Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση
Μερικές από τις εθελοντικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ήταν η δημιουργία και φροντίδα κήπου στο σχολείο μας, οι πασχαλινές δημιουργίες, η κατασκευή λαμπάδων, η παρασκευή γλυκισμάτων και η συγκέντρωση τροφίμων για παιδιά που το είχαν ανάγκη.
Ιδιαίτερης σημασίας ήταν η επίσκεψη στην τάξη μας μέλους του Ερυθρού Σταυρού –μητέρα μαθητών του σχολείου μας. Οι πληροφορίες που μας έδωσε για την μεγάλη και σημαντική εθελοντική δράση του Ερυθρού Σταυρού έκαναν εντονότερη την επιθυμία μας για δραστηριοποίηση και παροχή βοήθειας σε συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη.
Μια ακόμη δράση ήταν αυτή της ανακύκλωσης και του καθαρισμού παραλίας σε συνεργασία με όλους τους μαθητές του σχολείου.
Η συμμετοχή των παιδιών σε όλες τις παραπάνω δράσεις συντέλεσε στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, στη βελτίωση των σχέσεων τους, στην ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά προβλήματα και στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους. Τέλος οι δράσεις τους αυτές ήταν ένα σημαντικό μέρος –κομμάτι- που συμπλήρωνε τις υπόλοιπες εθελοντικές δράσεις του σχολείου μας.
8) Σύνδεση θεμάτων των εργαστηρίων δεξιοτήτων μέσω ιστοριογραμμής (storyline).
Μέσα στο πλαίσιο μιας φανταστικής ιστορίας ( γραμμή) η Στ2′ τάξη προσπάθησε να συνδέσει τα διαφορετικά αντικείμενα- θεματολογία των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Τα παιδιά δημιουργοί της ιστορίας, αλλά και πρωταγωνιστές – ήρωες της, σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, δημιουργούσαν με τη δράση τους τα κεφάλαια της ιστορίας. Η ιστορία εξελισσόταν καθώς έπρεπε να ξεπεράσουν εμπόδια, να πάρουν αποφάσεις μπροστά σε διλήμματα, να δουλέψουν ομαδικά, να επικοινωνήσουν… μέχρι να καταφέρουν να φτάσουν στον προορισμό τους, να πετύχουν το σκοπό τους.
Η ιστορία μας, με τίτλο “Στο δρόμο για το Αλισβερίσι…” συνδέει τα δύο εργαστήρια δεξιοτήτων, αυτό του 1ου θεματικού κύκλου -Φροντίζω το περιβάλλον, Τοπική πολιτιστική κληρονομιά -” Μαθητές δημοσιογράφοι” και του 2ου θεματικού κύκλου Ευ ζην – Πρόληψη επιθετικότητας και σχολικού εκφοβισμού – “Το σπίτι των παιδιών.”