2023-2024
Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων
Θεματική ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ
ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ
ΣΚΕΨΗ &
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Υποθεματική 1. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος Σχεδιάζουμε ένα ρομπότ
-Οι μαθητές/τριες εργάζονται διαδικτυακά
στο περιβάλλον MakeCode και προγραμματίζουν το
micro:bit.
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
2022-2023
ΕΥ ΖΗΝ
Οι μαθητές του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκδρομή στον « Άγιο Γιώργη τον Συκούση».
Επισκεφτήκαμε το ελαιοτριβείο και το Δημοτικό Σχολείο του χωριού.
Γνωρίσαμε το σχολείο, μάθαμε την ιστορία του και παίξαμε το παιχνίδι της γνωριμίας.
Κάποια παιδιά προτίμησαν να παίξουν στο τεράστιο προαύλιο.
Η ψυχή των παιδιών γέμισε με πολλή χαρά.
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΣΤΙΧΑΣ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΗΣ ΚΛΕΙΔΟΥΣ
“ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΑΘΑΙΝΩ ΔΡΩ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ”
Του Δρόμου το Ασφαλές, Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, Οδική Ασφάλεια
Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Ανθρώπινα Δικαιώματα- Δυναμώνω τη φωνή μου, δυναμώνεις τη φωνή σου: Δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης
Εργαστήριο 1: Έχουμε φωνή;
Τα παιδιά σε κύκλο αναφέρουν
παραδείγματα και εντός τάξης που
το δικαίωμά τους στην έκφραση
ασκείται ή θεωρούν ότι
καταστρατηγείται.
Εργαστήριο 2: Συνδέουν το συγκεκριμένο δικαίωμα με τις ανθρώπινες ανάγκες/ Τα καπελάκια της Ειρήνης.
Εργαστήριο 3: Τι γίνεται στον κόσμο; Διαδίκτυο
Εργαστήριο 4: Οι μαθητές δημιουργούν κόμικ με θέμα μια ιστορία που το δικαίωμα καταπατάται και πώς γίνεται η διεκδίκησή του, με χρήση του ψηφιακού εργαλείου Cartoon Story Maker.
Εργαστήριο 5: Οι μαθητές/τριες σε ομάδες δημιουργούν μια αφίσα υπέρ του δικαιώματος της ελευθερίας έκφρασης (αξιοποιήθηκε το ψηφιακό εργαλείο poster my wall).
Εργαστήριο 6:
Σεβόμαστε στην
καθημερινότητά
μας το δικαίωμα
της ελευθερίας
έκφρασης
Με την τεχνική του Διάδρομου
Συνείδησης τα παιδιά
αποφασίζουν πώς θα
συμπεριφερθούν σε καταστάσεις
στις οποίες κάποιος διατυπώνει
μια γνώμη με την οποία δε
συμφωνούν ή δε θέλουν καν να
ακουστεί. «Περνώντας» μέσα από
τον εικονικό αυτό διάδρομο και
ακούγοντας τις αντικρουόμενες
φωνές των συμμαθητών τους που
σχηματίζουν τις δυο πλευρές του
διαδρόμου, καταλήγουν στη στάση
που πρέπει να κρατήσουν τελικά.
Εργαστήριο 7: Οι μαθητές συζητούν με τη δημοσιογράφο Ευγενία Κώττη και συζητούν μαζί της για την αξία του δικαιώματος της ελευθερίας έκφρασης στο σύγχρονο κόσμο.
Θεματικός κύκλος Δ’: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Σχεδιάζουμε ένα Ρομπότ
Εργαστήριο 1ο
Να σχεδιάσουμε ένα ρομπότ. Τι είναι ένα ρομπότ;
(Προσέλκυση ενδιαφέροντος, αναπαραστάσεις)
Εργαστήριο 2ο
Διερεύνηση για τα Ρομπότ https://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/Robotic_Arm_-_Become_a_space_engineer_for_a_day_Teach_with_space_PR35
Εργαστήριο 3ο
Διερεύνηση για τη λειτουργία των ρομπότ http://www.thymio.gr/education.php
Εργαστήριο 4ο
Διερεύνηση: προγραμματισμός με τους αισθητήρες του
micro:bit
Υλικά: Υλικά 1ου Εργαστηρίου, εργαστήριο υπολογιστών με
πρόσβαση στο Διαδίκτυο, micro:bit
Εργαστήριο 5ο
Συμφωνώ ή διαφωνώ και γιατί (Επεξήγηση) https://el.wiktionary.org/wiki/%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%84
Εργαστήριο 6ο
κιναισθητική δραστηριότητα στην αυλή.
Εργαστήριο 7ο
Περισσότερα ερευνητικά ερωτήματα https://schoolpress.sch.gr/9dim/?p=79